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But then, what the hell is CubIsLand?

CubIsLand is an idea from Johnny (Gamedesigner, also known as “the Jayson’s brother”), that imagined a 2D pratformer game where the player could create blocks with many different properties, and these blocks would interfere with the scenario.

The original idea was that this game would be something like Super Mario Bros. 3. But we decided to change to a mix of platformer and puzzle, because this idea presents lots of possibilities of puzzles.

The gameplay: with keyboard, the player controls the character, and with mouse create blocks.

As the game development is in the very beggining, we can’t promisse many things, but we have some planned ideas to the final version:

  • The game will have an overworld map, Super Mario style;
  • The game will have secret collectible itens, like coins or something like that, which will open secret stages;
  • Some stages will have more than one exit (a normal one, and a secret one);
  • The “createble” cubes will be like Super Mario power-ups: in each stage, the player needs to get them to use it on the stage. Finishing the stage, the player losts the “createble” cubes;
  • It will have 4 worlds and a half;
  • It will be alternative and bonus stages;
  • The game will occur in an island (hence, “CubISLAND”), and the sceneries will change in each stage, progressively, as if the player was traveling on the island.

Well, this is it! As soon as we have updates, we will post it on this Blog! =D

There are arms! (sorry, this joke only works in portuguese…=(…)

See’ya!

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Mas então, que raios de jogo é esse tal de CubIsLand?

O CubIsLand é uma ideia do Johnny (Gamedesigner, também conhecido como “o irmão do Jayson”), que imaginou um jogo de plataforma 2D em que o jogador poderia criar blocos com várias propriedades diferentes, e esses blocos interfeririam no cenário.

A ideia original era a de que seria um plataformer estilo Super Mario Bros 3. Mas acabamos mudando para uma mistura de plataformer com puzzle, já que a ideia dos cubos abre muitas possibilidades de quebra-cabeças.

A jogabilidade é: com o teclado, o jogador controla o personagem, e com o mouse cria blocos.

Como o desenvolvimento do jogo está muito no início, não podemos prometer muitas coisas, mas temos algumas ideias planejadas para a versão final:

  • O jogo terá um mapa estilo overworld dos Super Mario’s;
  • O jogo terá itens coletáveis secretos, estilo moeda ou algo do tipo, que abrirá fases secretas;
  • Algumas fases terão mais de uma saída (uma normal e uma secreta);
  • Os cubos criáveis serão no estilo power-up do Mario: em cada fase, o jogador deverá pegá-los para utilizá-los na fase. Terminando a fase, o jogador perde os cubos criáveis.
  • O jogo terá 4 mundos e meio;
  • Haverá fases alternativas e bônus;
  • O jogo se passará numa ilha (por isso, “CubISLAND”), e os cenários mudarão de fase pra fase, progressivamente, como se o jogador estivesse viajando pela ilha;

Bom, é isso aê! Assim que tivermos novidades, postaremos no Blog! =D

Há braços!

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